دانلود(مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم اثربخشی سازمانی)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم اثربخشی سازمانی|39022168|aoc40093965|ادبیات و چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم اثربخشی سازمانی,مبانی نظری اهداف اثربخشی سازمانی,پیشینه تحقیق ابعاد اثربخشی سازمانی,فصل دوم پایان نامه اثربخشی سازمانی,ادبیات تحقیق سبکهاي اثربخشی سازمانی,چارچوب نظری تعاريف اثربخشی سازمانی,نظ
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم اثربخشی سازمانی هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

دانلود
فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و نظریه های اثربخشی سازمانی در 20 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت
استفاده.


فهرست مطالب:2-1-1- اثربخشی سازمانی
2-1-2-تعریف اثربخشی سازمانی
2-1-3- معیارها و مقیاس‌های اثربخشی سازمانی
2-1-4- مدل‌های اثربخشی سازمانی
2-1-5- ادغام معیارهای اثربخشی
2-4-پیشینه پژوهش
منابع



قسمتی از متن:
اثربخشی سازمانی
به طور كلی، در یك سازمان، محاسبة اثربخشی چندان ساده نیست و شاخص ها و روش های متعددی برای سنجش و اندازه گیری عملكرد سازمان ارائه شده است. توسعة صلاحیت و شایستگی، اثربخشی زمان كار را بهبود خواهد داد و افزایش اثربخشی زمان كار، شاخص های دیگر اثربخشی سازمانی را ارتقاء خواهد داد. به واقع، رضایت درونی، شادكامی و ترغیب، مولد كاركنان است كه در كارایی و اثربخشی در سازمان و هدایت به بالاترین حد بهره وری مؤثر است. اثربخشی سازمانی، نقش مهمی را در توسعة سازمانی ایفا می كند. سازمانی اثربخش است كه قادر به مدیریت ابهام ها، انعطاف پذیری، مشتری مداری، تولید، ارزش مداری و ساختاربندی یادگیری باشد و حیطة اصلی شغلی و توانمندسازی بالای كاركنان را بشناسد. صاحبنظران، اثربخشی سازمانی را به درجه و میزان حصول به هدف تعریف كرده اند(توفیقی، 1390).

تعریف اثربخشی سازمانی
در تعریف اثربخشی سازمانی هم به وسایل و امكانات(فرآیند) توجه نموده هم به نتایج حاصله برای سنجش اثربخشی سازمانی که هیچ مقیاس ساده، راحت و تضمین شده ای وجود ندارد (رابینز ،1378).
اثربخشی سازمانی عبارت از میزانی است که یک سازمان با استفاده از منابع خاص و بدون هدر دادن منابع خود و بدون فرسوده کردن غیر ضروری اعضا و جامعه خود، اهدافش را برآورده می‌کند(زمردیان، 1385).
در واقع اثربخشی سازمانی، درجه نزدیکی یک سازمان به هدف‌هایش را نشان می‌دهد(ساعتچی، 1385).
اندازه‌ای است که یک سازمان به اهدافش تحقق می‌بخشد(نظری، 1386).